شرکت فنی مهندسی سامان

امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
ساعت 10:28
 

هوشمند سازی پارکینگ


سیستم هدایت هوشمند پارکینگ سامان (PGS) با برند AKE

در بحث هدایت هوشمند پارکینگی، هر جایگاه پارک مجهز به سنسورهایی جهت تشخیص حضور یا عدم حضور خودرو می باشد. اطلاعات مربوط به تعداد فضاهای خالی در ورودی های پارکینگ و نیز در تقاطع های داخل پارکینگ بوسیله تابلوهای نمایشگر ویژه بصورت لحظه ای نمایش داده می شود.

نرم افزار سیستم هدایت هوشمند پارکینگ نیز این امکان را فراهم می آورد که می توان از اتاق کنترل، تمامی فضاهای پارکینگ و وضعیت پر / خالی بودنشان را تحت نظر گرفت. همچنین می توان نسبت به رزرو نمودن برخی از جاهای پارک اقدام نمود و یا کنترل طبقه ای از پارکینگ را در دست گرفت.

برخی از امکانات قابل اجرا در سیستم پارکینگ هوشمند


اطلاع از ظرفیت پارکینگ با ارسال اس ام اس

با ارسال پیام کوتاه از اطلاعات مربوط به تعداد جای پارک های موجود در پارکینگ های عمومی هوشمند مطلع شوید.

LED های شهری

در نقاط کلیدی و پر ترافیک شهر، با نصب تعدادی تابلوی بیسیم می توان اطلاعات مربوط به تعداد جایگاه های خالی پارکینگ های هوشمند مختلف را به نمایش در آورد.

 

تابلوی اعلام ظرفیت

با نصب یک تابلو LED Module کلی در ورودی (های) پارکینگ این امکان وجود دارد که پیش از ورود به پارکینگ، با اطلاع از تعداد دقیق جایگاه های خالی هر طبقه، مسیر مناسب انتخاب شود.

تابلو های VMS

تابلوهای VMS درواقع نمایشگرهای LED هستند که قادر به نشان دادن جهت مناسب حرکت خودرو و نیز تعداد جایگاه های خالی پارکینگ می باشند.

 

سنسور آلتراسونیک

این سنسور دارای نشانگر با دقت وضعیت مکان پارک را آشکار می کند و امواجی که از سطح ماشین یا زمین منعکس می شوند از بالا به پایین آنالیز و اندازه گیری می کند.

نشانگر های LED

چراغهای نشانگر پر نور سبز و قرمز راننده را به جای پارک خالی راهنمایی می کند ، سبز به معنی جای پارک خالی و قرمز به معنی جای پارک پر است.

 

Pathway Camera

دوربین های ویژه ای که در داخل فضای پارکینگی نصب می شوند هر یک قادر به رصد نمودن 4 خودرو می باشند. این تصاویر، مشخص می نماید که هر خودرویی در چه مکانی پارک شده است، در این صورت صاحب خودرو می تواند از داخل مجتمع محل پارک خودرو را چک نماید.

کیوسک های مکان یابی

در مسیرهای خروجی به سمت پارکینگ کیوسک هایی در نظر گرفته می شود که با ارائه کارت RFID دریافت شده در ورودی پارکینگ محل دقیق پارک خودرو و نیز کوتاهترین مسیر برای رسیدن به آن را به خوبی نشان می دهد.

 

نرم افزار های آنلاین و آفلاین PGS

نرم افزار جامع سیستم PGS با قابلیت نمایش پلان دوبعدی کامل پارکینگ و مشخص نمودن جایگاه های پر و خالی. از جمله قابلیت های ویژه این نرم افزار، امکان آمار گیری ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهیانه می باشد.

مدیران پارکینگ از طریق نرم افزار ویژه می توانند تمامی اطلاعات مربوط به پارکینگ را به صورت لحظه ای در اختیار داشته باشند. این اطلاعات شامل:
• وضعیت پر / خالی بودن جای پارک ها بر روی پلان دوبعدی گرافیکی دقیق پروژه.
• هماهنگی کنترلرهای منطقه ای و تابلوهای نمایشگر VMS
• ایجاد هماهنگی بین تابلوهای نمایشگر شهری Urban
• نظارت و کنترل لحظه ای

 

شرکت فنی و مهندسی سامان تامین کننده برندهای PGS زیر می باشد


1. AKE - چین
2. SCHICK ELECTRONIC - سوئیس
3. NEXPA - کره جنوبی
4. PARKASSIST - آمریکا
5. TETA - ترکیه
6. KEYTOP - چین
7. SEWO - چین
8. CASS - امارات متحده عربی